something stupid o.O
THE YOUNG LADY

navigation? ada di sebalik gambar perempuan comel pakai spect tu :3 maaf atas penggunaan "AKU" untuk yang lebih berusia :)


Diaries Owner Linkies Stuff

ASSALAMUALAIKUM, FATINI JEFFRI. MUGGLES BORN HAHA. ISLAM. MALAYSIAN. YOUNG. NOT A TERRORIST :)

Instagram


GOSSIPS

 Online Users


CREDITS

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: NinieFatini
Others:   

hukum merokok .





haluu peeps . wah wah , tengok title . ni memang khas untuk orang yang merokok . ninie tak suka orang merokok so , ninie nak bagi tau hukum halal haram merokok .

mengikut fatwa Islam pada tahun 1990an , pada mulanya merokok itu makruh . tetapi , menjelang tahun 2000 , ulama dunia sepakat untuk menjatuh hukum merokok itu HARAM . sebab ? sebab terbukti bahawa merokok itu pembunuh dalam diam . terbukti bahawa banyak kematian dari kanser paru-paru , mulut , trakea , dan lain lain lagi disebabkan rokok . ulama ulama ini berpegang pada ayat Al-Quran dari surah Al-Baqarah iaitu lebih kurang ayatnya macam ni : " ...berdosalah kamu jika kamu memudaratkan diri kamu sendiri " .

kat bawah nie gambar kandungan rokok .



kandungan rokok


sebenarnya ayah saya pon merokok jugak . letih dah nasihat tapi dia buat dek je . last last mak saya cakap "tak payah nak nasihat kat orang macam tu . dah dia nak mati cepat , biarkan dia " . (kau bajet orang nak dengar hikayat hidup family kau je ninie . )

kepada yang merokok , stop ok ! korang nak mati cepat ke ? atau korang memang nak bunuh diri secara perlahan ? korang bukannya bahayakan diri sendiri je , tapi korang bahayakan orang sekeliling korang . asap rokok tu buat orang sesak je . busuk tau . kepada yang tak merokok , tahniah . teruskan amalan hidup sihat :)
cukuplah sampai sini . saya nak mintak maaf kalau ade yang terasa hati or marah . kalau saya ade terkasar bahasa buat korang bengang or whatever lah , maafkan saya . bye .